مسئول کمیته دریفت فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی: استقبال خوبی از مسابقات دریفت بعد از دو سال تعطیلی صورت گرفت

زمینه لازم برای برگزاری مسابقات دریفت بانوان وجود دارد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، مهیار ضمیری مسئول کمیته دریفت درخصوص برگزاری مسابقات دریفت قهرمانی کشور اظهار داشت: اولین دوره مسابقات روز جمعه سی‌ام مهرماه به میزبانی پیست مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

وی در ادامه افزود: از آنجا که به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات دو سال تعطیل شده بود بعد از این مدت وقفه، شروع مسابقات تاحدودی سخت بود. ورزشکاران آمادگی لازم را نداشتند و تیم‌های اجرایی کمیته و داوری نیز دچار تغییر و تحول شده بود ولی با وجود این شرایط استقبال خوبی از مسابقات صورت گرفت و حادثه‌ای برای هیچ کدام از شرکت‌کنندگان اتفاق نیفتاد.

ضمیری هپچنین درخصوص بحث داوری مسابقات خاطرنشان کرد: تغییرات بنیادی درباره بحث داوری و تجهیزات در پیست آزادی به عمل آمده بود. در پایان مسابقات تنها سه تن از ورزشکاران اعتراضاتی داشتند که ظرف ۴۸ ساعت گزارشی از داوری تهیه شد و تقدیم رییس فدراسیون شد که نتیجه آن چند روز آینده اعلام خواهد شد.

مسئول کمیته دریفت فدراسیون درپاسخ به این سوال که آیا کمیته برای حضور بانوان نیز برنامه‌ای دارد یا خیر، اظهار داشت: خوشبختانه در بخش دریفت نیز بانوان همچون رشته‌های دیگر ظرفیت و استعداد خوبی دارند. بانوان می‌توانند در دوره‌های تئوری و عملی که توسط آکادمی برگزار می‌شود شرکت کنند و با انجام تمرینات آماده حضور در مسابقات شوند.

ضمیری در پایان گفت: در تقویم کمیته دریفت پنج دوره مسابقات را پیش‌بینی کردیم. اولین دوره مهرماه برگزار شد، دومین دوره در آذرماه، سومین دوره در دی‌ماه، چهارمین دوره در بهمن‌ماه و پنجمین دوره در اسفندماه برگزار خواهد شد.

  • 11:10
  • 1400/08/08
  • 4034