فرماندار آباده: برگزاری مسابقات موتورکراس انگیزه مضاعف بین جوانان آباده ایجاد کرد

زین العابدین نیک مرام: حمایت دکتر ناظمی برای کسب این میزبانی دلگرم کننده بود

به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، زین‌العابدین نیک‌مرام، فرماندار آباده درخصوص برگزاری اولین راند مسابقات موتورکراس کشور که به میزبانی آباده برگزار شد اظهار داشت: تشکر می‌کنم از دکتر ناظمی رییس فدراسیون به دلیل حمایتی که انجام دادند تا شاهد برگزاری مسابقات موتورکراس در این شهر باشیم که این موضوع برای ما و علاقه‌مندان به این رشته دلگرم کننده بود.

وی در ادامه افزود: از سال گذشته با توجه به درخواست‌های مکرری که از سوی علاقه‌مندان و موتورسواران شهر آباده برای میزبانی مسابقات موتورکراس داشتیم پیشنهاد خود را ارائه دادیم و این آمادگی را داشتیم که اولین راند را برگزار کنیم. جلسات مختلفی با مسئولین استانی و شهر آباده برگزار کردیم و در نهایت با حمایتی که از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس صورت گرفت و همچنین حمایت‌های فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به ویژه شخص دکتر ناظمی میزبانی این دور از مسابقات موتورکراس به شهر آباده داده شد.

فرماندار آباده با اشاره به اینکه میزبانی از این نوع مسابقات باعث ایجاد انگیزه در بین جوانان و ورزشکاران خواهد شد خاطرنشان کرد: بیش از 20 هزار نفر از علاقه‌مندان برای تماشای این مسابقات در محل برگزاری حضور پیدا کرده بودند و این نشان دهنده اهمیت برگزاری و میزبانی از مسابقات مهیجی مثل موتورسواری است.

نیک‌مرام گفت: این میزبانی‌ها یک انگیزه مضاعف بین جوانان و علاقه‌مندان به ورزش ایجاد می‌کند و برای توسعه زیرساخت‌ها یک امر مهم است. سرمایه‌گذاران و اسپانسرها به سرمایه‌گذاری ترغیب می‌شوند و باعث خواهد شد رشته‌های مختلف توسعه پیدا کنند. خداراشکر می‌کنیم که آباده از میزبانی اولین راند مسابقات موتورکراس سربلند بیرون آمد. این اولین تجربه ما در میزبانی از مسابقات قهرمانی کشور بود و قطعا این آمادگی را داریم که برای سال بعد نیز با فراهم کردن امکانات بهتر افتخار میزبانی را در این شهر داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود ظرفیت لازم برای توسعه رشته موتورسواری در شهر آباده اظهار داشت: خوشبختانه در آباده پیست برای موتورسواران داریم ولی از آنجا که علاقه‌مندان به این رشته در این شهر زیاد هستند نیاز است که امکانات بیشتری در پیست داشته باشیم و سکوی تماشاگران احداث شود.
قطعا اگر امکانات بیشتری در آباده وجود داشته باشد استعدادهای این شهر به بهترین شکل پرورش خواهند یافت.

فرماندار آباده گفت: شهر آباده از کهن‌ترین شهرهای ایران است که از دیرباز مهد علم و فرهنگ بوده و هنرمندان زیادی در حوزه منبت، معرق، گلیم و گبه دارد. 40 هیات ورزشی در آباده مشغول به فعالیت هستند و می‌توان گفت این شهر از فعالترین شهرهای استان فارس و کشور در حوزه ورزش است.

  • 14:54
  • 1400/09/07
  • 26573