به ابتکار خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان برگزار شد 

راهپیمایی باشگاه موتورسواران پاکستان به مناسبت پیروزی جبهه مقاومت اسلامی

به مناسبت پیروزی جبهه مقاومت اسلامی در جنگ 12 روزه نا برابر علیه رژیم صهیونیستی و قدرت‌های استکباری در فلسطین اشغالی، مراسم رژه موتور سواران توسط خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، در این مراسم که با حضور بیش از 200 موتور سوار متعلق به باشگاه موتور سواران باشگاه "کراس روت لاهور" بزرگترین باشگاه موتور سواران در پاکستان برگزار شد، سخنرانان دستاورد بزرگ رزمندگان فلسطینی را در جنگ با رژیم صهیونیستی در سایه مقاومت، پایداری و استقامت به مردم پاکستان، ایران و امت اسلام تبریک گفتند. 
جعفر روناس؛ وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور در این مراسم گفت: هر نوع اقدام و فعالیت در مسیر حمایت از آرمان‌های فلسطین و اعلام انزجار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی با روش‌های خلاقانه و متفاوت، باعث روحیه بخشی به رزمندگان و مجاهدان فلسطینی و جبهه مقاومت اسلامی خواهد شد.  
وی در ادامه با اشاره به تظاهرات گسترده و سراسری جمعه گذشته مسلمانان پاکستانی اعم از شیعه و سنی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه گفت: ما هم در کنار ملت بزرگ و برادر پاکستان از این پیروزی خوشحال و خوشنود هستیم.
روناس به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به ابتکار امام خمینی(ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران روز قدس نامگذاری شده است اشاره کرد و افزود: تا زمان آزادی کامل قدس شریف و کشور مستقل فلسطین، روز جهانی قدس همانند کابوسی همراه رژیم صهیونسیتی باقی خواهد ماند.

مسئول خانه فرهنگ ج.ا.ایران در لاهور در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد. 12 روز حمله و جنایت علیه مردم بی دفاع فلسطین و کشتار زن و کودک و مردم غیر نظامی، با سر افکندی رژیم صهیونیستی پایان یافت. بدین ترتیب رژیم صهیونیستی باوجود حمایت غرب و برخی کشورهای منطقه بار دیگر در مقابل مشتان گره کرده و عزم جهادی مردم فلسطین زانو زد.
جعفر روناس با بیان اعترافات منابع صهیونیستی مبنی بر خسارات مادی و معنوی سنگین جنگ 12 روزه برای این رژیم گفت: به گفته رسانه‌های اسرائیلی 840 میلیون دلار هزینه گنبد آهنی، 37 میلیون دلار هزینه سوخت هواپیماهای جنگی و 337 میلیون دلار هزینه خرید تجهیزات و سلاح‌های جنگی در برابر جبهه مقاومت تحقیر شد.
مسئول خانه فرهنگ کشورمان در لاهور در ادامه با قرائت گزیده هایی از پیام تبریک مقام معظم رهبری به مناسبت پیروزی مقاومت اسلامی در فلسطین اشغالی گفت: حمایت از فلسطین یک تکلیف دینی برای همه مسلمانان است و سردمداران رژیم غاصب قدس به دلیل جنایت‌های ضد بشری و برجا گذاشتن حجم گسترده ویرانی ها و کودک کشی ها در غزه باید محاکمه بشوند.

مکرم خان تریین؛ رئیس باشگاه موتورسواران "کراس روت" ضمن قدردانی از کمک‌های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران به رزمندگان فلسطینی در نوار غزه گفت: تنها جمهوری اسلامی ایران است که به رزمندگان اسلام در فلسطین اشغالی کمک نظامی می کند اما دیگر سران کشورهای اسلامی تنها به محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین بویژه در نوار عزه اکتفا می کنند.
وی بر ضرورت بیداری مسلمانان جهان و  مقابله جدی با دسیسه‌های صهیونیستی سازی کامل بیت المقدس از سوی رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: با رویکردی که حاکمان برخی از کشورهای اسلامی در پیش گرفته‌اند نمی‌توانیم دشمن صهیونیستی را به طور کامل شکست دهیم زیرا که مجاهدان فلسطینی برای مقابله با تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی در کنار حمایت‌های زبانی و گفتاری بیشتر به کمک‌های نظامی و تسلیحاتی نیاز دارند. 
پس از مراسم استقبال از موتور سواران در خانه فرهنگ ایران، ورزشکاران به حرکت نمادین خود در حمایت از آرمان مردم فلسطین به سوی باشگاه مطبوعاتی شهر لاهور ادامه دادند.
اعضای باشگاه موتور سواران "کراس روت" که با 900 عضو بزرگترین باشگاه موتور سواران در پاکستان است در سال 2019 میلادی در سفر  25 روزه به ایران با هدف تعمیق روابط فرهنگی و مردمی، از مسیر لاهور مرکز فرهنگی این کشور به مرز مشترک میرجاوه و سپس به مشهد مقدس، تهران و تعدادی دیگر از شهرهای کشورمان سفر کردند.