نماینده موتورکراس بانوان ایران در مسابقات جهانی: حضورم در مسابقات جهانی، انگیزه‌ای برای دختران ایرانی و توجه بیشتر به این رشته خواهد بود/فدراسیون از من حمایت کرد

فهیمه نعمت الهی: برای این حضور تاریخی زحمات زیادی کشیدم

فهیمه نعمت‌الهی ورزشکار تیم موتورکراس کشورمان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون درخصوص حضورش در مسابقات جهانی موتورکراس که قرار است شهریورماه در ترکیه برگزار شود اظهار داشت: این مسابقات بزرگترین رویداد موتورکراس جهان است. مسابقات جهانی در بخش بانوان در پنج کشور برگزار می شود که دو راند آن به میزبانی ترکیه است. هر ورزشکاری که بتواند از خط پایان این مسابقات عبور کند به آن رنکینگ جهانی داده می شود. 

وی در ادامه افزود: 40 ورزشکار ازکشور های آمریکا، فرانسه، نروژ، ایتالیا و استرالیا که جزو قدرت های موتورکراس جهان هستند در مسابقات حضور دارند. تا آنجا که برنامه مسابقات را دیدم من تنها از آسیا در مسابقات حضور دارم و کشور دیگر آسیایی حضور ندارد و این یک افتخار بزرگ برای من محسوب می شود.

ورزشکار موتورکراس ایران درپاسخ به این سوال که هدف از حضورش در مسابقات ترکیه تنها کسب تجربه است یا خیر، اظهار داشت: شرایط تمرینی و مسابقه ای ما در ایران با مسابقات جهانی کاملا فرق می کند و برای اولین بار است که می خواهم در یک زمین مسابقه جهانی حضور پیدا کنم و قطعا شرایط برای من با دیگر ورزشکاران کشورهای دیگر متمایز است. 

وی ادامه داد: با توجه به شرایط مسابقات جهانی که پیش رو دارم اینطور نیست که حریف دست و پا بسته ای برای دیگر رقبا باشم. با توجه به آنالیزی که از قبل برای این مسابقات انجام دادیم و شناختی که از دیگر موتورسواران دارم اگر اتفاق ناخواسته ای پیش نیاید می توانم جزو 10 موتورسوار برتر مسابقات باشم. 

وی تصریح کرد: فدراسیون زحمت زیادی برای من کشید و شرایطی ایجاد کرد تا بتوانم برای این مسابقات آماده شوم. برای این حضور تاریخی تلاش قابل توجهی از سوی خودم و مسئولین فدراسیون صورت گرفته و امیدوارم این اتفاق سرآغاز اتفاقات بهتری در حوزه بانوان باشد.

نعمت الهی درخصوص تاریخ شکنی که توسط او قرار است انجام شود و به عنوان اولین بانوی موتورسوار در مسابقات جهانی شرکت کند، خاطرنشان کرد: بانوان ورزشکار کشورمان برای این تاریخ شکنی و مرزشکنی ها زحمات زیادی را کشیده‌اند. بانوان ورزشکار ما بارها و بارها نشان دادند که اگر حمایت شوند و به آنها میدان داده شود می توانند بهترین نتیجه را در میادین بین المللی و داخلی کسب کنند. 

وی افزود: بانوان ورزشکار ایران الگوهای بسیار خوبی برای همه دختران نوجوان و جوانی هستند که می خواهند در رشته های مختلف حضور پیدا کنند و برای کشورشان کسب افتخار کنند. خوشحالم که حضور من در مسابقات جهانی باعث خواهد شد عده ای که علاقه مند به این رشته هستند انگیزه بیشتری پیدا کنند

وی خاطرنشان کرد: موفقیت بانوان در مسابقات در گروی حمایت مسئولین ورزش و فدراسیون ها است. رشته ای مانند موتورکراس هزینه های زیادی برای ورزشکاران دارد و در صورتی که حمایت نشوند قطعا بعد از مدتی به دلایل مشکلات مالی دلسرد خواهند شد. به عنوان مثال من هفته ای دو میلیون تومان هزینه تعویض لاستیک را انجام میدهم که شاید هر ورزشکاری نتواند این هزینه ها را تامین کند. 

نعمت الهی گفت: یکی از مشکلات ما در رشته موتورکراس نبود اسپانسر است و حالا هم که مجوز حضور در مسابقات جهانی را پیدا کردم هیچ اسپانسری ندارم. درصورتی که همه استان ها دارای امکانات لازم و پیست های مناسب باشند علاقه مندان به این رشته ها می توانند حضور پیدا کنند و فدراسیون و هیات های استانی استعدادها را شناسایی کنند. درهای پیست ها باید به روی بانوان باز شود و این موضوع باعث درآمدزایی بیشتر برای فدراسیون نیز خواهد شد. پیشرفت زمانی صورت می گیرد که تعداد علاقه مندان بیشتر شود.

وی اظهار داشت: رشته موتورکراس یکی از رشته های جذاب برای بانوان است چون در این رشته ها خیلی چیزها را تجربه می کنیم. حتی موتورسوارانی که در رشته ریس نیز حضور دارند علاقه مند به فعالیت در رشته کراس هستند که به دلیل هزینه های بالای این رشته معمولا فعالیت نمی کنند.