رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان زنجان: دلاورمردان ایران حماسه بزرگی را در هشت سال دفاع مقدس رقم زدند

واعضی: اگر به عقب برگردیم و تاریخ را نگاه کنیم می‌بینیم که در سال‌های قبل از جنگ تحمیلی نیز عراق و رژیم بعثی همیشه به مملکت ما چشم ‌داشته و قصد تعرض داشته است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، امیر سرتیپ خلبان یدالله واعظی از جانبازان دوران دفاع مقدس و رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان زنجان در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس در گفتگو با روابط عمومی این فدراسیون با اشاره به مجاهدت‌های غیورمردان ایران زمین در دفاع از آب و خاک کشور اظهار داشت: اگر به عقب برگردیم و تاریخ را نگاه کنیم می‌بینیم که در سال‌های قبل از جنگ تحمیلی نیز عراق و رژیم بعثی همیشه به مملکت ما چشم ‌داشته و قصد تعرض داشته است.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و در شرایطی که در سال اول انقلاب تسلط کافی بر وضعیت سیاسی نبود و ارتش تضعیف شده بود رژیم بعثی دست به حمله زد و جنگ هشت ساله آغاز شد.بنده در شروع جنگ در پادگان ابوذر حضور داشتم و بعدازظهر همان روز اول جنگ به پرواز درآمدیم که جواب حمله دشمن را بدهیم. زمانی که از دشت ذهاب به پرواز درآمدیم مشاهد کردیم که عراق با چه حجم انبوهی تانک‌، سلاح و ادوات خود را در پشت مرز ایران قرار داده است.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان زنجان گفت: کشور عراق با این دید به ایران حمله کرد که ظرف چند روز کشور ما را تصرف و نابود کند ولی از همان ابتدا نیروهای ارتش، سپاه و نیروهای مردمی جانانه مقابل رژیم بعثی ایستادگی کردند و کم‌کم نیروهای نظامی ما قوی‌تر شدند.

واعظی ادامه داد: دلاورمردان ایران حماسه بزرگی را در هشت سال دفاع مقدس رقم زدند و همانطور که واقعه عاشورا سینه به سینه نقل شده، باید رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های ایثارگران و شهدای انقلاب اسلامی نیز نسل به نسل منتقل شود و آیندگان از این فداکاری‌ها مطلع باشند.