نایب قهرمان مسابقات موتورکراس قهرمانی کشور: استقبال بسیار خوبی از اولین راند مسابقات صورت گرفت/ با حضور مدیریت جدید فدراسیون و کمیته شاهد توسعه موتورکراس خواهیم بود

عرفان موذنی نفر دوم مسابقات موتورکراس آباده : موتورسواران حاضر در اولین راند شاهد برگزاری مسابقات به بهترین شکل بودند و می‌توان گفت این دور از مسابقات نسبت به مسابقات قبل از لحاظ کیفی شرایط بهتری داشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، عرفان موذنی نفر دوم کلاس 450 سی‌سی مسابقات موتورکراس درخصوص برگزاری راند اول مسابقات که به میزبانی آباده شیراز برگزار شد اظهار داشت: موتورسواران حاضر در اولین راند شاهد برگزاری مسابقات به بهترین شکل بودند و می‌توان گفت این دور از مسابقات نسبت به مسابقات قبل از لحاظ کیفی شرایط بهتری داشت.

وی افزود: در مسابقات قبل پیش نیامده بود که شاهد حضور این حجم گسترده از موتورسواران بودیم و استقبال بسیار خوبی از این رقابت صورت گرفت. خوشبختانه این مسابقات هیچ‌گونه حادثه‌ای دربرنداشت و فدراسیون و کمیته موتورکراس بهترین مدیریت را برای برگزاری راند اول مسابقات انجام داد. اقدام خوبی که از سوی کمیته صورت گرفت این بود که در جدول مسابقات حتی نفرات آخر نیز ثبت شده بودند. از سرگیری مسابقات انگیزه مضاعف به موتورسواران خواهد داد که بیشتر و منظم تر تمرینات خود را پیگیری کنند.

موذنی با اشاره به شرایطی که در دو سال گذشته به خاطر وضعیت کرونایی در کشور ایجاد شده بود خاطرنشان کرد: با وجود اینکه شرایط کرونایی بسیاری از رشته ها را به تعطیلی کشانده بود ولی در رشته موتورکراس، ما در اصفهان تمرینات را مرتب دنبال می‌کردیم و این اتفاق در استان‌های دیگر نیز بود. همین امر باعث شد که آمادگی موتورسواران حفظ شود و در اولین راند مسابقات همه کسانی که حضور داشتند با آمادگی بالا به رقابت پرداختند.

نایب قهرمان اولین راند مسابقات موتورکراس قهرمانی کشور درخصوص وضعیت این رشته در ایران و مقایسه با دیگر کشورهای آسیایی اظهار داشت: اتفاقات خوبی در این رشته توسط قهرمانان ما صورت گرفته ولی همچنان با دیگر کشورهای توسعه یافته آسیایی فاصله داریم. این رشته نیاز دارد که اردوهای منظم برای ورزشکارانش برپا کند و اگر میخواهیم آمادگی موتورسواران حفظ شود باید بستر مناسب برای توسعه این رشته فراهم شود.

وی گفت: با حضور تیم جدید مدیریت فدراسیون و همچنین کمیته موتورکراس این امید را داریم که هرچه زودتر اردوهای تیم ملی برگزار شود و قهرمانان این رشته بتوانند تمرینات خود را زیرنظر مربی پیگیری کنند. ما توقع نداریم که پیست‌های حرفه‌ای خارج از کشور در ایران احداث شود ولی باید حداقل‌ها را ایجاد کنیم و پیست‌هایی داشته باشیم که همه کلاس‌های موتورکراس بتوانند تمرینات خود را انجام دهند.