برگزاری جلسه منطقه منا با حضور رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران

جلسه سالانه کشورهای عضو اتومبیلرانی منطقه منا (خاورمیانه) در حاشیه انتخاب جهانی فدراسیون اتومبیلرانی برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در این نشست که مازیار ناظمی رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران نیز حضور داشت، محمد بن سلیم رییس منطقه منا و یکی از دو کاندیدای انتخابات فدراسیون جهانی، هانی شعبان از مسئولان بخش توسعه فدراسیون جهانی و نمایندگان اتومبیلرانی کشورهای سوریه، بحرین، لبنان، امارات، اردن، عمان، عربستان، فلسطین و کویت شرکت داشتند.

در بخشی از این نشست بن سلیم به نقش مهم کشورهای منطقه در اتومبیلرانی آسیا اشاره کرد و از ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای صاحب پتانسیل در منطقه نام برد و اعلام کرد ایران می تواند در بخش رالی هم از لحاظ فنی و هم اجرایی صاحب جایگاه ویژه ای در خاورمیانه شود.

همچنین در ادامه این نشست در رابطه با مسائل اتومبیلرانی منطقه خاورمیانه از جمله توجه به دو بخش کارتینگ و اتومبیلرانی دیجیتال به عنوان دو پایه مهم برای جذب نسل جوان به این رشته ورزشی تبادل نظر شد و تصاویری از برگزاری این دو رویداد در منطقه منا به میزبانی عمان و اردن به نمایش درآمد.

در این نشست هانی شعبان نیز به برگزاری دوره های آموزشی مربوط به پایداری محیط زیست اشاره کرد و اعلام کرد این دوره ها با حمایت مالی FIA در عمان و مراکش برگزار می شود تا کشورهای عضو منطقه منا از این لحاظ در آسیا پیشتاز باشند.

در پایان این نشست عربستان اعلام کرد که میزبان نشست سال ۲۰۲۲ کشورهای عضو منا خواهد بود.