ناظمی: پیست موتورسواری آزادی متعلق به جوانان است / با کمک مجلس و وزارت کشور در حال ساماندهی وضعیت موتور‌های سنگین هستیم

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری در خصوص وضعیت حال حاضر این فدراسیون توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مازیار ناظمی رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در رابطه با برگزاری مسابقه رالی بزرگ تهران اظهار داشت: برای برگزاری رقابت رالی بزرگ تهران، تمامی مجوز‌های لازم را از ستاد مقابله به کرونا گرفته ایم. این رالی یک حرکت اجتماعی برای افزایش نشاط اجتماعی است. در روز‌هایی که ویروس منحوس کرونا حال مردم را بد کرده است، چنین رویداد‌های مهمی بسیار می‌توانند تاثیرگذار باشند. نمی‌خواهیم چرخ رشته رالی پنچر شود و قصدمان توسعه این رشته پرطرفدار است.

ناظمی در رابطه با این که فدراسیون جدید چه برنامه‌هایی برای برگزاری رقابت‌های اتومبیلرانی دارد، گفت: رالی یکی از کلاس‌های قدیمی و پرطرفدار فدراسیون ما است و در بخش‌های مختلف فرهنگی، خانوادگی و حتی دانشجویی برگزار می‌شود. کشور ما چندین دوره میزبان رقابت‌های بین المللی رالی بوده است و ما توانایی برگزاری رقابت را داریم. ما طبق تقویمی که در سال ۱۴۰۰ داریم، قصدمان برگزاری رویداد‌های ورزشی مختلف و مهم است. کشور ما باید به ورزش و روحیه خودش و حتی فعالیت‌های دائمی اش برگردد. علاقه‌مندان به فدراسیون ما امسال در بخش موتور و ماشین می‌توانند شاهد رویداد‌های خوب و مهمی باشند.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در ادامه تصریح کرد: از سازمان صدا و سیما تشکر می‌کنم که این رویداد‌های ورزشی را پوشش می‌دهد. وقتی این قدر از این مسابقات استقبال می‌شود، یعنی مردم علاقه دارند و مایل هستند تا در رقابت‌های خانوادگی شرکت کنند. ۳ روز قبل از برگزاری رالی دستور نهایی را از مراجع گرفتیم و حتی با این که خیلی دیر اطلاع رسانی کردیم، بالای ۱۰۰ شرکت کننده در این رالی ثبت نام کرده اند، اما متاسفانه ما فقط توانستیم میزبان ۱۰۰ شرکت کننده باشیم و حتی عده‌ای قصد شرکت از شهرستان‌ها را داشتند.

ناظمی در پاسخ به این سوال که برنامه فدراسیون جدید برای ساماندهی وضعیت موتورسواری در بخش‌های ریس و استریت چیست، بیان کرد: در رقابت‌هایی که ما برگزار می‌کنیم، صرفا برگزاری رویداد مهم نیست؛ زیرا بحث مهم‌تر آموزش و صحیح راندن است. ایجاد مهارت وظیفه یک فدراسیون ملی است. از زمانی که کودک بودم به یاد می‌آورم که همیشه در روز‌های تعطیل بخش‌هایی از تهران پاتوق موتور‌های سنگین بود تا در آن جا حرکت‌های نمایشی اجرا کنند. ان شاءالله با کمک کمیته موتور سواری و حرکات نمایشی قصد ساماندهی موتورسواران را داریم تا بتوانیم آن‌ها را به داخل پیست بیاوریم. پیست مجموعه ورزشی آزادی متعلق به جوان‌ها است. در زمانی که سرپرست فدراسیون بودم، سه شنبه و پنجشنبه‌ها به بسیاری از موتورسواران در این پیست صحیح راندن را آموزش می‌دادیم تا بتوانند سلامت خود را حفظ کنند. با پلیس راهور و مراجع انتظامی همراه هستیم تا بتوانیم وضعیت موتور‌های سنگین و ورزشی را ساماندهی کنیم. در حال گفت‌وگو با شورای امنیت کشور هستیم تا بخش ناامنی موتور‌های سنگین را برطرف کنیم. مالکیت‌های موتور‌های سنگینی که قاچاق هستند و هیچ گونه سندی ندارند، باید ساماندهی شود. مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور ما را همراهی می‌کنند. در روز‌های هفته کسانی که عضو فدراسیون هستند، می‌توانند در قالب ورزشکار خیلی راحت در پیست مجموعه ورزشی آزادی با موتور‌های خود فعالیت کنند تا به خیابان‌ها نروند.

رئیس فدراسیون موتورسواری در پایان گفت: تا کنون استقبال‌ از رویدا‌دهای فدراسیون خوب بوده است و امیدوارم که همین روند ادامه دار باشد.