رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی:اولویت ما در آذربایجان شرقی ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای رشته‌های موتورسواری و اتومبیلرانی است

امیر خیزی: اولویت ما ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای شهرستان‌ها است

سیامک امیرخیزی، رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون با اشاره به اقدامات مدنظر این هیات و برنامه‌هایی که دارند اظهار داشت: ما در استان ۲۱ شهرستان داریم که اولویت ما ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای این شهرستان‌ها است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه مشکلی که در بیشتر استان‌ها وجود دارد نبود زیرساخت‌های خوب برای رشته‌های موتورسواری و اتومبیلرانی است. از این‌رو هدف ما این است در گام اول علاقه‌مندان این رشته‌ها بتوانند از امکانات لازم بهره‌مند باشند.

امیرخیزی گفت: چند روز پیش موفق شدیم در هادی شهر جلفا از یک مجتمع ورزشی حدود ۲۰ هکتار برای احداث پیست موتورکراس بگیریم. همچنین سه ماه پیش در ملکان یک زمین به مساحت ۵۰ هزار متر گرفتیم که پیست موتورکراس را راه اندازی کردیم و قصد داریم پیست آفرود را نیز در همان جان راه‌اندازی کنیم.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی اظهار داشت: در کوزه کنان شبستر‌نیز هزار متر زمین از شهرداری به نام هیات گرفتیم که قصد داریم مجموعه‌ای را احداث کنیم. همچنین در شرفخانی شبستر نیز پیست موتورکراس درحال ساخت است.

وی ادامه داد: زمینی در خسروشهر به مساحت ۵ هزار متر نیز دراختیار داریم که قصد ما این است که کارتینگ را درآنجا راه‌اندازی کنیم. رییس اداره کل خسروشهر نیز در این خصوص همکاری لازم را با ما انجام داد و با استفاده از یکی از خیرین منطقه قرار است آسفالت کارتینگ را انجام دهیم.

امیرخیزی خاطرنشان کرد: علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها در آذربایجان شرقی یکی دیگر از اهداف مهم ما احیای رشته‌های مختلف موتورسواری و اتومبیلرانی است. سال قبل موفق شدیم چهار رشته به رشته‌هایی که از قبل کار می‌کردند اضافه کنیم. یکی رشته درگ بود، رشته ۱۲۵ آقایان و بانوان و دیگری رشته آرسی بوده است.

وی افزود: در رشته ۱۲۵ بانوان از سال گذشته تا به الان ۴ مسابقه برگزار کردیم که آخرین آن ماه قبل برگزار شد. در بخش آقایان نیز چهار مسابقه برگزار شد. تا به الان ۴۰ نفر در بخش آقایان و ۳۰ نفر در بخش بانوان در رشته ۱۲۵ عضو هیات هستند. به دنبال این هستیم که اکثر رشته‌ها در استان راه‌اندازی شود.