حسین نبوی: سمینار بین‌المللی اتومبیلرانی در راستای توسعه این رشته در کشور برگزار می‌شود

حسین نبوی از برگزاری سمینار بین‌المللی اتومبیلرانی در تهران خبر داد


به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، حسین نبوی مسئول کمیته رالی فدراسیون درخصوص برگزاری سمینار بین‌المللی اتومبیلرانی که قرار است روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه برگزار شود اظهار داشت: در راستای توجه فدراسیون به موضوع آموزش و اینکه فعالیت آکادمی بین‌المللی فدراسیون مستمر باشد تصمیم بر این شد یک دوره آموزشی بین المللی اتومبیلرانی برای برخی رشته‌ها برگزار شود. بدون شک هراندازه که بتوانیم در بحث آموزش موفقتر ظاهر شویم و خوب عمل کنیم بالطبع از نظر فنی نیز در حوزه اتومبیلرانی موفقتر خواهیم بود.

وی افزود: این دوره آموزشی برای رشته رالی و برخی رشته‌های جدید خواهد بود که نیاز است علاقه‌مندان با علم روز این رشته‌ها آشنا شوند. رشته‌هایی مثل دیجیتال ریسینگ جزو رشته‌های جدید است که مجوز آن را از FIA گرفتیم. دیگر کلاس ما train the trainers خواهد بود که کلاس آموزش مربیان و مدرسان است. همچنین کلاس آموزش کلاس grass route motorsport را داریم که بحث ریشه‌ای برگزاری مسابقات است.

نبوی گفت: یکی دیگر از کلاس‌های ما در این دوره کارتینگ اسلالوم است که جزو رشته‌های پایه برای یادگیری و آموزش اتومبیلرانی است. کلاس آموزشی قوانین و داوری دریفت را نیز برگزار می‌کنیم چون در چند سال گذشته این رشته با چالش‌هایی در حوزه داوری همراه بوده است. روز جمعه نیز کلاس عملی را در پیست اتومبیلرانی آزادی خواهیم داشت.

مسئول کمیته رالی فدراسیون و‌ دییر سمینار خاطرنشان کرد: آقای هانی شعبان مدرس فدراسیون جهانی به همراه چند مدرس دیگر در این دوره آموزشی حضور خواهند داشت. این مدرسین در سال 2014-2015-2016 و 2018 به ایران آمده بودند و مجددا برای بحث آموزش به ایران سفر خواهند کرد. هدف ما این است که در سال آینده نیز بازهم کلاس آموزشی را با حضور مدرسین جهانی در ایران برگزار کنیم.