حسن جلیلی پیشکسوت اتومبیلرانی: فدراسیون عملکرد آموزشی و عمرانی خوبی داشته است، دارم برای حضور در مسابقات کلاس آزاد ریس آماده می شوم

حسن جلیلی پیشکسوت اتومبیلرانی: فدراسیون عملکرد آموزشی و عمرانی خوبی داشته است، دارم برای حضور در مسابقات کلاس آزاد ریس آماده می شوم

حسن جلیلی پیشکسوت رشته اتومبیلرانی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون اظهار داشت: حضور در مسابقات اتومبیلرانی را از سال ۸۰ آغاز کردم و سال ۹۶ آخرین بار در مسابقات ریس شرکت کردم، همچنان علاقه مند به حضور در مسابقات هستم و در حال حاضر یک ماشین برای کلاس آزاد ریس آماده کرده‌ام.

وی در خصوص عکس آرشیوی مسابقات در سالهای قبل که در صفحه اینستاگرام فدراسیون منتشر شد گفت: آن تصویر مربوط به مسابقات ریس در سال ۸۴ است، یک خودروی کامارو مدل ۶۸ بود و انجین (موتور) این خودرو با توان ۵۰۴ و گشتاور ۶۰۰ و در آن مسابقه مقام سوم را کسب کردم،آقای همتیان نفر اول شدند و آقای کلهر هم نفر دوم شدند.

حسن جلیلی گفت: در گذشته مسابقات شور و نشاط بیشتری داشت، اما در حال حاضر به لحاظ سطح ایمنی، رعایت قوانین و مارشالینگ ارتقا پیدا کرده و بهتر شده، الان خودرو ها در کلاس های استاندارد فعال هستند. قوانین کلاس بندی ها باید به گونه ای وضع شود که شرکت کننده راحت تر بتواند در مسابقات حضور پیدا کند.
خیلی از ورزشکاران رشته اتومبیلرانی در صورت برگزاری کلاس آزاد از مسابقات استقبال بیشتری می کنند.

جلیلی از خاطرات مسابقات نیز گفت: خاطرم هست در یک مسابقات من تایم اول را زده بودم و در خط استارت نفر اول بودم، فرمان خودروی من هیدرولیک بود و در همان استارت اول بعد از بالا رفتن دورموتور، تسمه هیدرولیک از بین رفت و در این شرایط مسابقه دادن خیلی سخت بود و درگیر چرخاندن فرمان بودم و با این اوصاف من آن مسابقه را به اتمام رساندم.
آقای علیرضا طباطبایی در آن مسابقه شرکت نکرده بودند و به خاطر درگیری من با فرمان خودرو متوجه این موضوع شده بودند و پس از پایان مسابقه گفتند جای من خالی بود، من حتما زورم به فرمان شما می رسید.

این پیشکسوت اتومبیلرانی در خصوص عملکرد فدراسیون گفت: در حال حاضر گاهی در مسابقات درگ شرکت می کنم و از نزدیک شاهد مسائل هستم. با توجه بیشتر به نحوه برگزاری تمامی مسابقات و آسان شدن قوانین خودروهای بیشتری حضور پیدا می کنند و شور و هیجان بیشتری خواهیم داشت.
فعالیت های خوبی در مدت اخیر انجام شده، کارهای عمرانی و بازسازی ها در پیست خوب بوده و تغییرات محسوس بوده است، در گذشته آکادمی وجود نداشت و مباحث آموزشی به این صورت ساماندهی نشده بود. فقط یک سر داور که استاد خسرو مخزنی بودند حضور داشتند. الان کلاسهای خوبی هم برای رانندگی و هم داوری برگزار می شود.