رئیس کمیته رالی فدراسیون: مسابقه رالی خانوادگی تحت عنوان بزرگداشت مرحوم سامیار مظاهری برگزار می شود

حسین نبوی اظهار داشت: با افزایش علاقه مندان و شرکت کنندگان، لیگ رالی حرفه ای را مجددا احیا خواهیم کرد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون موتورسورای و اتومبیلرانی، حسین نبوی رئیس کمیته رالی، باها و رالی کراس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون اظهار داشت:
مسابقه رالی خانوادگی روزجمعه 31 اردبیهشت ماه از پیست اتومبیلرانی تهران استارت خواهد خورد و در مناطق غربی تهران ادامه خواهد یافت. این مسابقه تحت عنوان یادبود و بزرگداشت مرحوم سامیار مظاهری برگزار می شود و از خانواده ایشان و پیشکسوتان رشته اتومبیلرانی دعوت شده تا در خط استارت حضور داشته باشند.
برای اطلاعات تکمیلی و آموزشی ساعت 15 روز پنجشنبه30 اریبهشت در محل پیست کلاس توجیهی برگزار می شود. علاقه مندان در تمامی سطوح آموزش خواهند دید و نکات مربوط به مسابقه عنوان خواهد شد.
مسافت این مسابقه حدود 120 کیلومتر است و مدت زمان آن حدود 4 ساعت در سه کلاس آماتور، حرفه ای و کلاسیک برگزار می شود. اعلام نتایج نیز روز یکشنبه خواهد بود.
تمام مراحل این مسابقه در فضای باز است و با رعایت پروتکل های بهداشتی خواهد بود. در این مسابقه سرعت ملاک نیست و با رعایت قوانین رالی برگزار می شود.
رئیس کمیته رالی فدراسیون اظهار داشت: با وجود اینکه مدت زیادی است این نوع مسابقه برگزار نشده است ما امیدواریم شاهد مسابقه خوبی باشیم. در ثبت نام با استقبال خوبی مواجه شدیم.همچنین جا دارد به نوبه خودم از تمامی حامیان مادی و معنوی این مسابقه قدردانی کنم.
وی در خصوص برنامه های این کمیته در خصوص رالی حرفه ای گفت:
در نظر داریم در صورتی که تعداد شرکت کننده هایمان به حد نصاب برسد، در سال 1400 دو نوع مسابقه رالی کراس و هیل کلایم برگزار کنیم تا ورزشکاران بتوانند ماشین هایشان را بسنجند. زیرا این مسابقات هزینه کمتری دارد و به شرکت کنندگان کمک می کند که برای مسابقات جدی تر آماده شوند.
شرایط به گونه ای است که باید از مسابقات رالی کراس شروع کنیم. اما انشالله با افزایش علاقه مندان و شرکت کنندگان، لیگ رالی حرفه ای را در سالهای آینده مجددا احیا خواهیم کرد.